دو نفر بستری شدند؛ یک نفردرگذشت

اصرار مسئولین قضایی و نهادهای امنیتی بر نگهداری زندانیان بیمار در زندان و عدم رسید‌گی پزشکی به آن‌ها باعث وخامت حال دو زندانی و مرگ یک نفر در زندان اوین شد. سیدعلیرضا بهشتی، مشاور ارشد موسوی به خاطر شرایط نامساعد زندان و بیماری، شب گذشته دچار حمله قلبی شد. وی طی روزهای گذشته با وجود بیماری با لباس زندان و «دمپایی» در فصل زمستان به دادگاه انقلاب منتقل شده و ساعت‌ها در انتظار بازپرسی مانده بود. وی در تماسی که بعد از حمله قلبی با خانواده داشته از «رفع عارضه و بهبودی نسبی» خبر داده است.

هم‌چنین سیدحسن احمدیان رئیس کمیته مردمی ستاد موسوی نیز در پی تشدید بیماری کلیوی از زندان اوین به بیمارستان آتیه تهران منتقل شد. بیماری احمدیان در حالی تشدید شده که خانواده وی بارها درخواست مرخصی کوتاه‌مدت برای وی را ارائه داده و با مخالفت مقامات قضایی روبرو شده بودند. همچنین دادستانی تهران با تبدیل قرار بازداشت سید حسن احمدیان که از 18 شهریور در زندان است، به قرار وثیقه با وجود اتمام دادرسی مخالفت کرده بود. این در حالیست که وی باید روز سوم بهمن مورد عمل جراحی قرار گیرد.

عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان در حالی ادامه می‌یابد که با تداوم بازداشت، جان بسیاری از زندانیان هم‌چون ابراهیم یزدی، محمد ملکی، عمادالدین باقی و… در معرض خطر جدی است.
یک زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد نیز روز گذشته در اثر عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد. البرز قاسمی که به اتهام محاربه از طریق همکاری با یک سازمان سیاسی ابتدا به اعدام و در دادگاه تجدید نظر محکوم به حبس ابد شده بود، در حالی‌که از سرطان معده رنج می‌برد، در بهداری زندان اوین درگذشت.

بیان دیدگاه